onsdag 7 december 2011

Futuristic

Igår efter Spotlight gick vi till Världens bar och pratade framtid, vilket ju naturligtvis ledde till en ganska grov ÅNGEST. Vad vill jag göra, vart vill jag hamna, osv? Sjukt svårt. Så jag googlade runt litegrann och våndades över att jag inte är behörig till magistern i genus med inriktning på praktiskt jämställdhetsarbete som verkar fet som fan. Då skådar mitt öga LIUs nya satsaning som kickar igång i höst, nämligen Intersektionell genusvetenskap som förändringsarbete... Såhär beskrivs det:

"Master- och magisterprogrammet Intersektionell genusvetenskap som förändringsarbete förbereder dig som student att aktivt förändra, utveckla och utmana rådande normer och strukturer inom såväl högre utbildning som i nationella och internationella organisationer, media och kommunikation eller politik."

Såhär kände jag:



Dessutom krävs "bara" 30 hp genusvetenskap vilket jag typ har. Det som är lite negativt är att den är helt ny, det kan ju ta ett tag innan det finns fungerande sätt att jobba på... första årgångarna blir lätt testpersoner. Nu går jag händelserna i förväg här, men alltså... fy fan vad fett det vore!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar