fredag 30 december 2011

2011

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jaaaaa, till exempel: jag blev vald till sektionsordförande. Var toastmaster på en sittning. Var fadderist och anordnade Nolle-p. Åkte på charter-resa. Redigerade massa gyckel. Var med och anordnade Norrköping pride. Tog mitt första samtal i en jourtelefon. Fick det första jobbet som har med min utbildning att göra. Spontanbokade en resa. Färgade håret rött. Flyttade till en egen lägenhet. Tappade mobilen i ett glas vatten. Gjorde egen sushi.


Chartern ♥

Har du några nyårslöften?
Mina löften var att:
-skaffa hemförsäkring (check!)
-äta bättre (check!)
-testa blodvärden och bli blodgivare (check på värden men ej på givande. Buu.)

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ehm, nä. Inte nån av mina nära vänner.

Vilka länder besökte du?
Spanien och Italien.


Rimini i underbart sällskap. Sandra också förstås!

Vilka datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Hehe kul att jag sitter och anstränger mig för att minnas något nu. Datum spelar inte så stor roll.

Vad var din största framgång 2011?
Att jag följde mitt motto som var att tacka ja till saker som är läskiga. Och att jag fått så många VG. Och att vi gjorde ett grymt sommarjobb!


Sommarjobbet

Största misstaget?
Att jag oroat mig så mycket över saker och ting.

Bästa köpet?
Mina second hand-fynd! Typ min apsnygga tv-bänk för 50 kr eller min vinterjacka för 125 riksdaler! Eller mitt 2-delade köksskåp för 175:-.

Vad spenderade du mest pengar på?
Gjorde jag ej pga är snål samt grym på att spara. Men kanske studentikosa grejer? Typ overallen + märken, sittningar, fester, Nolle-p, etc?

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Typ alla saker som jag skrev på första frågan. Samt familj, släkt och vänner.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Seriöst, skämset på denna listan! Hahaha! Dock har det varit ett år av untz.
Jessie J – Do it like a dude
Darin – Lovekiller
Rihanna – S&M
Akon – Sexy bitch
Journey – Don't stop believin'.
+ det mesta med Maggio.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Majoriteten av året har varit sjukt bra. Hösten har delvis varit jävligt tung. Så utslaget på hela året har jag nog varit normalglad, men en viss avslutande dipp. Det är dock inte så jag vill minnas 2011!

Vad önskar du att du gjort mer?
Fikat!

Blev du kär i år?
Inledde en intensiv och villkorslös kärlekshistoria med denna.


Favoritprogram på TV?

Var mest tacksam över att teven fanns då den stundvis varit det enda sättet för mig att varva ner. Har kollat otroligt mycket. Men ständiga favvisar är Big bang theory & How I met your mother. Och På spåret!!! Och Dox.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Flyttade :) Mamma och pappa var hos mig. Vi var på IKEA bl.a.


I det nymålade och nyinredda köket

Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre
Om M inte blivit sjuk.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?

I förändring.

Vem saknade du?
Saknat hela tiden eftersom jag är delad mellan diverse städer.

Den bästa nya personen du träffade?
Nog att många av mina relationer i Norrköping har utvecklats.


2011 har varit både helt underbart fantastiskt och fruktansvärt. Har klurat på ett motto och tror jag har kommit fram till ett passande. Less talk, more action. Mer handling, mindre snack. Det kan appliceras på alla aspekter av mitt liv, allt från plugg till politik till kärlek till resesug till jobbsökande osv osv.

Jag gillar't. Jag gör't! 2012, you better be good.

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt år du har haft anna! kul att jag fått vara en del av dina höjdpunkter;) längtar tills vi ses på onsdag!!=D

    SvaraRadera
  2. NÅGRA av dina höjdpunkter ska det ju stå.. så stort huvud har jag faktiskt inte så jag tror att ditt 2011 bara handlade om mig! ;)

    SvaraRadera