tisdag 8 februari 2011

Proven wrong

Idag tog det emot för många tror jag, när vi skulle vara i skolan klockan 9 för 3 h samtalsträäääning. Bah. Trams. Jag var lite nervös också eftersom jag inte riktigt visste vad som väntade. Vi började med lite lekar där vi tog bort en aspekt av kommunikation (t.ex. tal, eller respons) så då blev alla iallafall lite mer avslappnade.

Sen körde vi kartläggningssamtal, 3 och 3. En pratade, en var samtalspartner och den tredje var observatör. Och sen skiftades vi så alla fick prova allt. Först pratade vi om våra värderingar, och andra rundan bytte vi grupper och pratade om relationer. Och det var faktiskt jätteroligt! Dels var det roligt att få prata med de man inte kände så väl. Visst är det en konst att kallprata men med de här ämnena kastade man sig ut i något mycket mer personligt på en gång, och det blev en jättespeciell stämning. Dels var det spännande att se hur den som var samtalspartner agerade och vad den reagerade på. Och så var det nyttigt att reflektera kring två så viktiga ämnen.

Och jag kom faktiskt lite till insikt om hur mycket stället jag växt upp på har påverkat mig, kanske att jag insett vad jag INTE vill ha har gjort det lättare för mig att veta vad jag strävar efter och vad jag vill att mitt liv ska innehålla. Och jag tror att jag fortsätter min lilla revolt mot Kävlinge, som började med att klä mig annorlunda och sticka ut och som nu har gått över i någon slags förändra/förbättra/rädda världen-perspektiv...

Ja jisses. Det var fint iallafall. Det kändes bra idag. Tror alla tyckte det. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar