lördag 30 oktober 2010

Musikminne

Precis innan jag åkte till Australien upptäckte jag Uh Huh Her. Och det är galet hur jag på en sekund kastas tillbaka till Australien, och allra mest Sydney, så fort jag hör de första tonerna av deras cd. Jag lyssnade nästan alltid på Uh Huh Her när jag hade öppnings-skiftet på jobbet och med trötta steg gick hemifrån vid kvart i sex på morgonen. Ofta efter att ha sovit oroligt på grund av värmen (och min eviga rädsla att inte vakna när klockan ringde). Ofta efter att ha stött på en kackerlacka i köket och vid ett par tillfällen en däckad fransman i soffan. Ibland träffade jag nån av våra flatmates på väg hem efter en vild natt. Käka flingor, sen ge sig av. 25 minuter tog det, och jag gick alltid Liverpool St hela vägen ner till centrum.

Jag vill resa igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar