tisdag 17 augusti 2010

Norrköping - jag tror vi kommer finna varann

I helgen körde jag & päronen upp till Norpan med en imponerande mängd grejor (som alla verkade tillhöra mig?!) i bilen. Efter fixad nyckel körde vi till Gripen och med bultande hjärta stegade jag in i hissen och sen in i min korridor. Och... aj. Det var rätt sunkigt. Av nån oförklarlig anledning hade jag föreställt mig nåt mysigt och ombonat... jag som flera gånger bott i stora delade boende och som BORDE veta att det alltid är rätt sunkigt. Så det var lite brutalt där ett tag, och inte blev det bättre av att mitt rum såg för jäkla tråkigt ut vid första anblicken. Tur jag hade positiva päron som höll hoppet uppe, och ju mer av mina grejor jag fick upp, desto bättre blev det ju. Efter att ha kört till Linköping och IKEA var jag en bäddsoffa rikare och det blev till slut väldigt mysigt i mitt rum. Dessutom var jag inom Myrorna och fyndade världens kitschigaste lampa för 95 spänn! Gotta love it!

En grej som jag tänkte mycket på under helgen var vilken konstig situation en hamnar i när en har en fot inne i universitetslivet och sen samtidigt står en där med sina föräldrar. Hur mycket en än älskar dom så känns det lite...pinsamt, eller jobbigt på nåt sätt, att en inte bara kan få fixa allt själv. En känner sig minsann inte så vuxen just då! Som tur är är det ju så för nästan alla...

I övrigt är staden fruktansvärt mysig och min lilla morgonpromenad nere i industrilandskapet gjorde mig övertygad om att jag kommer trivas i Norrköping!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar