torsdag 1 september 2011

Att flytta om 1 månad

Om en ynka månad får jag äntligen min första, alldeles egna lägenhet... tänk att det tagit ganska exakt 24 år (!) för detta att inträffa. Det känns spännande och läskigt och KUL! Planen är att ha en inflyttningsfest, för det har jag ju aldrig haft. Känns så dumt bara? "Kom och fira att jag har flyttat" - haha,det är väl ingen som bryr sig lix? Men jag fasar lite också, för trots att jag bor på 17 kvm så vet jag att det kommer bli ett jäkla slitande. Min att göra-lista är på tillväxt. Ska ta tag i allt, ska bara klara av slutspurten av Nolle-p först. :)

Edit: en sak jag funderar på: ska jag städa hela rummet jättenoga redan nu (så kan jag bara finputsa sen) eller ska jag bara vänta tills det är tomt och göra det ordetnligt då? Och måste man verkligen putsa fönsterna!?

4 kommentarer:

  1. Klart du ska ha fest, alla anledningar är bra anledningar! Ang. städningen så hade iaf jag väntat, finns nog massa annat du kan göra under tiden ändå, och det kommer ändå bli himla skitigt till slut ändå med allt packade och asande. Fönsterna kanske du kan göra nu ändå så har du det gjort :)

    SvaraRadera
  2. ovanstående tog alla min ord! jag har samma åsikt men vill klargöra det viktigaste: jag vill gå på fest hos DIG!!! =D även om anledningen skulle va att du sytt för första gången i ditt liv så skulle jag komma;) (sandra)

    SvaraRadera
  3. Vänta med att städa. Ja man putsar fönstren när man flyttar! Anonym mamma

    SvaraRadera
  4. Ja alltså, jag putsade fönsterna i god tid när jag flyttade från mitt första flogstarum men fick sen en faktura där de tog betalt för en fönsterputsning. Så gör det inte för lång tid innan :)

    Men SJUKT spännande med flytten! :) Klart du ska ha ferre!

    SvaraRadera