onsdag 10 augusti 2011

Att gnälla

Nu är det typ 50 dagar kvar tills jag flyttar. Förutom att slippa andras disk och skit, så finns det en grej jag längtar extra mycket efter. Nämligen tystnad. Efter en sommar hemma på Gorm, där nätterna är tysta och stilla håller jag på att bli G A L E N av alla ljud utifrån. Eftersom jag bor supercentralt är det alltid folk som går förbi. Dom håller på och bygger nåt bredvid. Det är (dålig) livemusik på Knäppingsborg hela jäkla tiden. Och på nätterna är det ett skitkonstigt intensivt gnisslande som kommer nånstans utifrån. Kan alltså inte sova med öppet fönster. Waaaaaahhhhhh!!!

(Denna irritation kan möjligtvis ha spätts på av att brandlarmet gått 4 ggr på 20 h och att jag imorse väcktes av att nån började borra i asfalten utanför strax efter 07...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar